Cum să te branduiești cu succes

indexBrandul personal se poate creea doar apelând la profesioniști?

Iulian Comanescu: “Într-un sens, da, dar la profesioniști ajungi citind ceea ce spun oameni inteligenți online și în diferite publicații. Într-o oarecare măsură, poți lucra și singur la propria imagine. E și firesc să faci asta inițial, fiindcă la nivel incipient nu ai resurse de investit în specialiști. Totuși, trebuie să fii foarte atent să nu o dai de gard, există greșeli care te marchează toată viața. Fie și numai fiindcă pe Internet nu prea există delete, oricât ne-am putea imagina asta.”

Iulia Bertea: “Procesul de branding personal presupune acumularea şi combinarea de informaţii din multe domenii – marketing, psihologie, sociologie, dar şi modă, artă sau filozofie. Oricine poate studia pe cont propriu şi îşi poate construi singur strategia de autopromovare, dar avantajul de a apela la un profesionist este că acesta are deja la activ zeci sau sute de cărţi citite şi ani întregi de studiu şi de experienţă efectivă, care îi pot oferi clientului o scurtătură spre toate acele cunoştinţe de care are nevoie şi care lui i-ar lua mult timp să le acumuleze.”

Care sunt capcanele în care este cel mai ușor să cazi?

Iulia Bertea: “Una dintre capcane este să pui semnul egal între brandul personal şi aspectele exterioare care, în mod convenţional, sunt considerate semnalizatori pentru succes: maşina scumpă, accesoriile şi hainele de firmă etc. Este fantastic dacă îţi permiţi aceste lucruri, cu condiţia să le vezi ca pe nişte jucării sau mofturi, nu ca pe nişte piloni pe care îţi bazezi valoarea şi încrederea în tine. Cu alte cuvinte, cine eşti tu dacă cineva îţi ia geanta de firmă?

O a doua capcană este să exagerezi cu modul în care te autopromovezi. A face branding personal nu înseamnă să te lauzi non-stop, să vorbeşti numai despre tine sau să fii tot timpul setat pe modul de vânzare. A face branding personal înseamnă să foloseşti cifre, fapte şi date, nu adjective, pentru a vorbi despre realizările tale. Şi, neapărat, înseamnă să asculţi mult, să fii atent la cel din faţa ta şi să-i spui acele cifre, fapte şi date la momentul oportun şi pe înţelesul său.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>