Eșecurile din carieră: cine e de vină?

Pe cine învinuieşti atunci când întâmpini un eşec în carieră? Şeful tău, subalternul tău, un coleg tocmai angajat care a primit postul pe care tu ţi-l doreai, un membru al familiei sau pe tine?

shake-handsDacă singurul responsabil pentru acest eşec eşti chiar tu? Ce faci, ţi-l asumi sau nu?

Suntem o societate de acuzatori, cu toţii o facem, indiferent că acuzăm pe cineva la serviciu sau acasă atunci când ceva nu merge. Ne este foarte uşor să judecăm pe cineva care nu se preocupă de cariera lui însă ne este greu să fim obiectivi în privinţa noastră, căutăm persoane sau circumstanţe pe care să le învinuim dacă ceva merge rău.

Nu spun că acum ar trebui să te învinuieşti pe tine pentru orice eşec din cariera ta, însă  atunci când tu eşti responsabil ar trebui să-l accepţi, să-ţi ierţi greşeala, să înveţi din ea şi să mergi mai departe. Timpul va trece oricum şi depinde de tine dacă vrei să-l petreci, supărat pe cei din jur pentru eşecurile tale, supărat pe tine sau încercând să treci peste momente şi să evoluezi.
Dacă obişnuieşti să-i învinuieşti pe alţii pentru eşecurile tale, iată în continuare câţiva paşi pentru a evita să mai faci asta:

Asumă-ţi responsabilitatea

Să-i acuzi pe alţii te face întotdeauna să te simţi uşurat şi absolvit de vină. Însă, dezavantajul acestui lucru este că fără asumarea responsabilităţii, nu vei putea avansa profesional. Şefii nu dau ocazia angajaţilor iresponsabili să ia parte la proiectele importante pentru companie.

Dacă vei fi responsabil şi îţi vei asuma orice eşec sau reuşită, te vei simţi mai puternic şi mai sigur pe tine. Având încredere mare în tine şi implicându-te în proiecte dificile, vei reuşi să evoluezi profesional şi să devii un om de succes.

Impune-ţi şi vei reuşi

Învinuirea altora pentru propriile greşeli poate deveni o dependenţă, ca oricare alta. Însă, dacă îţi doreşti, poţi să îţi impui să nu mai faci acest lucru. Uneori oamenii nu renunţă la acest obicei pentru că nu ştiu ce vor face după aceea, pe cine vor mai da vina.

Stabileşte-ţi singur planul de lucru

Pentru a nu mai exista riscul de a greş în activitatea pe care o ai, asigură-te că nu vor mai decide alţii pentru tine. În măsură în care este posibil, alege-ţi singur planul de lucru pe care îl vei urma şi nu mai lasă influenţele externe să te afecteze. Astfel, pentru orice eşec singura persoană responsabilă vei fi tu.

Sursă: unica.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>